Viimeöinen rutistus on valmis. Siskollani on tänään synttärit ja halusin leipoa hänelle kakun, jossa komeilisi jokin Witch-hahmoista, joista hän siis pitää. Päädyin netistä löytämääni Cornelian kuvaan ja aloin eilen illalla, sen jälkeen kun olin saanut pojan nukkumaan, maalata.

Kaurislapselta olin saanut vinkin, että valkoista väriä olisi hyvä olla. No, enhän minä sitään sitten enää mistään saanut ja ihonväriin oli lähes pakko saada valkoista. No, minä sitten laimennin värejä Flora vanillalla ja ihan hyvää jälkeä tuli.

Illalla sitten samalla tein muutaman parsipaanikukkasen, leivoin myös pätkiskakun, jota olin siskolle luvannut tehdä, sekä täytin täytekakun valmiiksi. Melkein kolmeen asti yöllä siinä sitten menikin.

Mutta oli kyllä sen arvoista! Tähän hommaan jää koukkuun. Todella ihanaa ja rentouttavaa puuhaa. Ja maalaukseen olen tyytyväinen näin aivan ensimmäiseksi marsipaanimaalaukseksi. Ikinä en ole oikein edes maalaamisesta tykäänyt, mutta tämä oli hauskaan.

Rajat tein niin, että laitoin kuvan marsipaanin päälle, ja piirsin ääriviivat, sisäosat sitten ihan mallista katsomalla. Kasvot teettivät vähän hankaluutta eivätkä onnistuneet aivan kunnolla, mutta jos sankari tunnistaa tuon niin olen tyytyväinen. Parannettavaa riittää ja harjoiteltavaa, mutta on tämä kyllä niin kivaa hommaa.

Ja tässä siis ensimmäinen tuotokseni. Vieressä alkuperäinen kuva, josta siis näkee, että täysi kopio ei todellakaan ole, ja varsinkin kasvot aivan erinäköiset.

Image Hosted by ImageShack.us